Futureproof Capels Senior Open de grootste

logo Futureproof CSO 2020

Futureproof Capels Senior Open de grootste in zijn soort in Nederland

De inschrijving voor deelname aan het tweedaagse nationale golfevenement voor senior golfers, het Futureproof Capels Senior Open 2020, is opengesteld op 1 februari.

Oud deelnemers kregen de gelegenheid om drie dagen voorafgaande aan de algemene openstelling van de inschrijving al in te schrijven. Massaal werd hiervan gebruikgemaakt.

Voor het eerst kunnen maar liefst 320 golfers inschrijven voor deze wedstrijd die een steeds prominentere plaats inneemt op de senior golf agenda in Nederland.

Belangstellenden worden geadviseerd niet al te lang te wachten met inschrijven. De animo om aan dit toernooi deel te nemen is de laatste jaren enorm gestegen. Vooral het enthousiasme van terugkerende deelnemers ligt hier ten grondslag aan. Bij de laatste editie van dit prestigieuze nationale golfevenement voor golfers vanaf 50 jaar was de inschrijving na openstelling binnen vier weken overtekend.

Dit jaar wordt de wedstrijd voor de tiende keer gehouden op maar liefst drie dagen op de prachtige parkbaan van Golf & Country Club Capelle aan den IJssel. Op vrijdag 17 en zaterdag 18 juli worden de eerste 18 holes gespeeld. De finaledag is zondag 19juli.

Golfers uit alle windstreken van Nederland kunnen meedoen aan dit golfevenement mits zij lid zijn van een bij de Nederlandse Golf Federatie (NGF) aangesloten club en voldoen aan het begrip senior en een geregistreerde golfhandicap hebben van 28.0 of lager.

Het betreft hier een 36 holes Fourball strokeplay wedstrijd, te spelen over twee dagen. Teams kunnen bestaan uit twee heren, twee dames of uit een mixed team. Er zal zonder handicapverrekening gespeeld worden, dus bruto strokeplay.

Na de eerste twee dagen strijden op zondag 19 juli alleen de beste 48 teams om de felbegeerde Futureproof Capels Senior Open-wisseltrofee. Ook zijn er prijzen te winnen voor de beste netto score per categorie. Tevens wordt er een prijs beschikbaar gesteld voor het Super Senioren team van 65 jaar of ouder met de laagste bruto score.

Uitgebreide informatie kan men terugvinden op de website www.seniorgolfopen.nl . Via deze website kan men zich voor de wedstrijd inschrijven.

Naast een aantal andere sponsoren heeft de Computerwacht, onderdeel van de Futureproof groep, zich voor drie jaar als hoofdsponsor verbonden aan dit steeds grootser opgezette evenement.

Ook voor 2020 is er voor de zevende keer op rij gekozen om een financiële bijdrage te leveren aan de Stichting Leontienhuis. Deze stichting stelt zich ten doel de strijd aan te gaan tegen eetstoornissen. Hiervoor werkt zij nauw samen met de Nederlandse Academie voor Eetstoornissen (NAE).