Een memorabele Medal VII

Op zondag 15 september werd de laatste Medal van dit seizoen gespeeld. Het was in veel opzichten een memorabele wedstrijd.
Het weer
 was de dagen daarvoor zo slecht geweest dat gevreesd moest worden dat de wedstrijd op deze zondag niet door zou kunnen gaan. Gelukkig was de baan open en mochten ook de handicarts in de baan. Alles was wel kletsnat maar het bleef de hele ochtend en het grootste gedeelte van de middag droog. Er waren in totaal 72 spelers. De B startte om 9.00 uur en om 11.00 uur kon de A afslaan. Er was weinig tot geen oponthoud, iedereen kon goed doorlopen.

Deze zondag was ook de laatste dag van het KLM Open 2013. Vanaf 12.00 uur konden we het via de televisie in het clubhuis volgen. Joost Luiten begon de dag met een slag voorsprong op Miguel Angel Jiménez. Die achterstand wist Jiménez echter al vroeg ongedaan te maken. Het werd een bloedstollende spannende strijd. Zou Joost er in slagen de overwinning te behalen? We moesten nog even wachten; de wedstrijd eindigde op hole 18 onbeslist en een play-off moest uitkomst gaan bieden.

In de pauze naar de play-off was er voor de wedstrijdleiding gelegenheid om de prijsuitreiking voor de B-spelers te doen en de overall Jaarbeker uit te reiken. Winnaar van Medal VII-B werd Eric Niesen met 35 stableford punten. De Jaarbeker ging naar Yvonne Groen, zij behaalde over de 5 gespeelde wedstrijden 76 wedstrijdpunten. Helaas was het niet mogelijk om de wisselbeker (en ook de Ed Scheffer bokaal) uit te reiken. Deze stonden in de kast achter een overigens prachtige golfweekversiering. Dit gemis werd goedgemaakt met 2 flessen wijn, een mooi boeket bloemen en de verzekering dat de naam natuurlijk zal worden ingegraveerd in de beker/bokaal.

Inmiddels waren ook alle A-spelers binnengekomen. Iedereen bleef, en gekluisterd aan de buis en op het puntje van de stoel werd gekeken naar de ontknoping van het KLM Open. Het commentaar van 80 golfdeskundigen over wie ging winnen en over de slagen van beide heren was niet van de lucht. Maar wat een sfeer!!! Een geweldig gejuich steeg op toen Joost Luiten met een prachtige putt het Open won.

Daarna kon de wedstrijdleiding met een gerust en blij hart de prijzen voor de A-spelers uitreiken. De winnaar van Medal VII-A werd Paul Hollman met een bruto score van 74!! (de laagste score van deze wedstrijd) en een nettoscore van 65. (CBA -1). Een waardige winnaar! De Ed Scheffer bokaal ging naar Bart Meijer met 70 wedstrijdpunten. Ook hij kreeg wijn, bloemen en de verzekering dat zijn naam zou gaan prijken op de bokaal.

Voor de wedstrijdleiding, Cees (Esser) en mij, was er enige weemoed. Het was de laatste wedstrijd die wij organiseerden. Wij zullen per 1 januari 2014 na 6 jaar trouwe dienst de wedstrijdcommissie verlaten en denken met veel plezier terug aan deze tijd.

Wientje Bonga en Cees Esser