WECO - Verslag Matchplaykampioenschappen 2014

MATCHPLAY KAMPIOENSCHAPPEN 2014: VERRASSENDE RESULTATEN!

Het finale weekeind van de Matchplay Kampioenschappen kende enkele verrassende uitslagen, waardoor het weer eens duidelijk is geworden dat je niet bij voorbaat uitgesloten bent van een goed resultaat, en dat er kansen zijn als je maar meedoet!

Allereerst moet vermeld worden dat zowel bij de heren als bij de dames voorronden gespeeld moesten worden om tot de laatste zestien te komen, iets dat vooral bij de dames wel eens anders is geweest.

De wedstrijdcommissie is heel blij met deze ontwikkeling en wijst er graag op dat matchplay eigenlijk de leukste spelvorm is, een soort  “oergolf”  dat vaker gespeeld zou kunnen worden.

Bij de Dames: Coos Erdman onttroond, Mirella de winnaar.

De eerste verrassing vond op zondagmorgen bij de halve finales plaats toen Anneloes Hollman in staat bleek om Coos Erdman te verslaan. Maar ook Mirella van Iperen was deze keer Monica Krouwer de baas.

De beide finalisten van het vorig jaar gingen dus strijden om de derde plaats, die Coos wist te veroveren.

Maar de winnaar is Mirella van Iperen die Anneloes in een spannende match versloeg.

Bij de Heren: Senol Uyrum kampioen!

De halve finale werd beslecht tussen Jan Prins en Justin Stuyt waarbij Justin aan het langste eind trok; en tussen Nick Eerhart en Senol Uyrum bijgenaamd “de eeuwige tweede”. Echter dit keer was het Senol die met secuur spel de verre klappen van Nick wist te weerstaan en zo in de finale terecht kwam.

Het treffen tussen Justin en Senol, weer een match die pas op de laatste holes werd beslist, draaide uit in het voordeel van Senol.

Twee waardige kampioenen waar de vereniging trots op kan zijn!

De Wedstrijdcommissie