Verslag Vlaggenwedstrijd 27 april 2015

Dat het volgens de weerberichten een niet al te zonnige Koningsdag zou worden, weerhield 85 enthousiaste leden er niet van om mee te doen aan de traditionele Vlaggenwedstrijd.

Het weer was ons echter welgezind en het werd een stralende dag.

Vanaf 9.00 werd gestart en om 12.54 ging de laatste flight de baan is. Iedereen weet dan ook dat het een lange zit wordt maar ja, dat hoort nu eenmaal bij strokeplay. Het blijft spannend op welk moment je alle slagen kwijt bent en het vlaggetje in de grond moet steken.

De eerste vlag troffen we aan op hole 14. Op hole 16 en 17 stonden de meeste vlaggetjes, vooral rond de green. Een fraai gezicht. (zie foto)

Bij de start van hole 18 waren nog 14 vlaggetjes in de baan. Uiteindelijk werd Ans de Boer eerste. Met een mooie afslag op hole 1 werd zij de winnares. Lex Cleton werd 2e en Hans Solleveld ontving de 3e prijs. De prijs voor de neary ging bij de dames naar Coby Solleveld en bij de heren lag Albert Stuurman het dichtst bij de vlag. De longest van de dames werd gewonnen door Mirella van Iperen en bij de heren door Clemens van de Gevel.

Sieb Holdeway kreeg de prijs voor de meest passende outfit op deze koningsdag.

De wedstrijdleiding kijkt terug op een geslaagde dag. De sfeer was prima en natuurlijk werkte het weer mee. Tot volgend jaar!

Francies en Wientje