Mixed-Foursome clubkampioenschap 2016

Met name op initiatief van John Leeuwenburg is op 2 april het Mixed Foursome clubkampioenschap weer gespeeld. De laatste keer was 2009. Er bleek te zijn ingeschreven door 18 mixed equipes, die –om en om spelend- tweemaal 18 holes bruto strokeplay moesten spelen. Het weer zat na de afgelopen regenmaanden helemaal mee. Licht bewolkt, een graad of 14 en praktisch geen wind.  De baan was nog aan het ontwaken uit de winterslaap, maar lag er gelet op het tijdstip in het jaar, alleszins verdienstelijk bij.

Na tweemaal een kleine vier uur spelen kon de balans worden opgemaakt. Anneloes Hollman en John Leeuwenburg  bleken wederom te sterk voor de overigen en wonnen ook deze aflevering  overtuigend met  een totaalscore van 154 slagen. Tweede werden Maaike de Waard en Gavin Baptist (159 slagen), terwijl Coos en Ruud Erdman (161 slagen) derde werden.

Bij de prijsuitreiking bleken nagenoeg alle deelnemers nog aanwezig (dat wil wel eens anders zijn) en kon worden geconcludeerd dat er veel voor te zeggen is om deze wedstrijd weer als vast onderdeel in de jaarlijkse wedstrijdkalender op te nemen.