Verslag Jeugd Strokeplay Kampioenschap 2016

Op zaterdag 20 augustus jl. werd het jeugd strokeplay kampioenschap gespeeld met 9 spelers die allemaal 36 holes liepen. Er waren 7 mannen en 2 dames. Veel spelers hadden regenpak en paraplu meegenomen in verband met een grote kans op regen en onweer volgens de weersverwachting. Het was een prachtige dag met zon tijdens de middag ronde.

Na de ochtendronde was het verschil tussen de 2 dames, Vera Rovers en Quirine van de Gevel, slechts 1 slag in het voordeel van Quirine. ’s Middags wist Quirine met een knappe ronde van 78 bruto de voorsprong uit te bouwen en voor de 3e keer op rij clubkampioen bij de “meisjes” te worden. Hulde!

Bij de mannen was er na de ochtendronde ook een miniem verschil tussen de nummer 1 en 2 (Tim Kuiper en Karsten van de Gevel). Na de middagronde won Tim Kuiper met slechts 1 slag verschil het strokeplay kampioenschap bij de “jongens”.  Austin Zhou (12 jaar!) werd knap 3e . Tim vertelde blij te zijn met deze 1e overwinning van het jeugd strokeplay kampioenschap aangezien het zijn laatste kans was. Volgend jaar wordt hij namelijk volwassen speler!

Ik wil alle deelnemers een compliment maken voor het meedoen! In recente jaren zijn veel spelers met een wat lagere hcp lid geworden op andere clubs, 21 geworden of gestopt. Het is de laatste jaren moeilijk geweest om jeugdspelers aan te trekken en op te leiden. Dit is overigens een landelijke trend. Dertig procent daling van aantal jeugdspelers in Nederland over laatste jaren. De pool van spelers die kunnen meedoen aan het clubkampioenschap is zodoende kleiner geworden. Gelukkig doen de spelers die ook op een andere club lid zijn en daar hun hcp registreren, wel mee aan het jeugd strokeplay kampioenschap op onze club!!

De Jeugdcommissie