Vriendinnendag 2016

Soms zit het mee.

De week voorafgaand aan vriendinnendag regende het zo hard dat de drivingrange en de parkeerplaats onder water kwamen te staan. En ook de voorspellingen voor de dag zelf waren niet onverdeeld gunstig. De kans op regen leek groot.

Dat wij met de handicarts de baan in mochten, was al een prettige verrassing. Maar dat wij de hele dag droog en ook vaak zonnig weer hadden, was helemaal een cadeautje. De prijsuitreiking op het terras. Het stond niet in ons draaiboek, maar wat waren wij er blij mee.

Het thema dit jaar was “Rotterdam”. En veel dames lieten de kleuren van die stad terug­komen in hun (golf)kleding. En ook de Markthal, SS Rotterdam, Erasmusbrug en Euromast waren te zien. En wat ons opviel: de combinatie van groen en wit staat eigenlijk iedereen.

Om onze baan te promoten, had het bestuur nog iets leuks bedacht. Elke gast van buiten kreeg een voucher. Met deze op naam gestelde voucher kan zij samen met een ander niet-lid nog eens op onze baan komen spelen, waarbij geldt dat slechts één greenfee dient te worden afgerekend. Veel gasten lieten al weten zeker van dit aanbod gebruik te gaan maken.

Om 13.00 uur was het zo ver. De toeter klonk en de deelnemende dames vertrokken voor een scottish greensome. Onderweg kwamen de dames twee keer langs onze baan­catering met voor elk wat wils: een stukje fruit, een tomaatje, een stukje kaas, een zoute stengel, een bekertje drinken.  Dit jaar waren we in verband met de natte baan uitgeweken naar een opstelling bij hole 10 onder de trap bij het clubhuis. Een prima plek overigens, omdat daar toch al vaak even gewacht moet worden tot de green leeg is.

Het was een gezellig gebeuren. Bij een rondgang door de baan hoorden en zagen wij mooie dingen. Wij hoorden van een chip-in vanaf circa 100 meter van de green; wij zagen met eigen ogen Gertie Slump vanaf een meter of twintig van de green in één keer uitholen. Wat ons het meeste trof: vrijwel iedereen gaf aan het ontzettend naar haar zin te hebben.

Er zijn veel foto’s gemaakt, die binnenkort op de site te zien zullen zijn.

Onderweg was er op twee holes nog een kans een prijsje in de wacht te slepen: een voor de leary en een voor de longest drive. Bij de gasten waren deze voor respectievelijk Leona Kamen en Ria Rietdijk en bij de leden voor Emmy van Bodegraven en Mieke Commijs. Zij kregen alle vier een Rotterdamse beker.

De prijs voor de meest Rotterdamse outfit ging naar een kwartet. Drie zussen en één schoonzus, ofwel de familie Huibers. Op de foto ziet u waarom.

En dan de prijswinnaressen:

De eerste prijs (toegangskaarten tot Diergaarde Blijdorp) werd gewonnen door Aletta de Sauvage Nolting en Tanja Vrolijk met 38 punten,

De tweede prijs (kaarten voor het SS Rotterdam) was voor Marjan van Ingen en Jeannette van Asch met 37 punten en

De derde prijs (een rondvaart met de Spido) ging naar Hansje Huibers en Mieke Henni-Huibers met 36 punten.

Rond kwart voor zeven gingen allen aan tafel voor het Rotterdams/Hollands buffet, bestaande uit:

Ø Hollandse tomatensoep met vermicelli en vleesballetjes

Ø Salad bar, bestaande uit diverse luxe slasoorten met garnituren en dressing apart

Ø Stukjes kipfilet in romige paddenstoelensaus

Ø Gestoofd rundvlees met uien en een vleugje knoflook

Ø Vegetarisch gerecht op basis van ei

Ø Huisgemaakte aardappeltaart

Ø Gefrituurde aardappelschijfjes

Ø Verse groenten van het seizoen

Ø Mini chocolade mousse met slagroom

Niet alleen ziet het er op papier prima uit. Het was erg lekker en er werd dan ook ruim gebruik van gemaakt. Complimenten aan Lucas en zijn team.

Al met al was een zeer geslaagde dag.

En dan nog even dit:

-      Wist u dat Valery Kolk onze Chef Versieringen is en de leiding had over de versiering van het clubhuis?

-      Wist u dat Anneke Jansen onze Chef goede ideeën is en bij het groen spuiten van de tees last had van de wind, waardoor niet alleen de tees groen werden?

-      Wist u dat Anneke Stekelenburg onze Chef Centen is en ervoor zorgt dat wij binnen ons budget blijven?

-      Wist u dat Sybille Obluda onze Chef is en op alles let en ervoor zorgt dat wij met z’n allen een echt team vormen?

-      Wist u dat bovengenoemde vier personen de organisatie van Vriendinnendag hebben verzorgd?

-      Wist u dat de overige leden van onze commissie, Lucylle Munne, Marianne Verhoeff en Coby Solleveld, ondersteunende en uitvoerende taken hadden en deze zo goed als mogelijk hebben vervuld.

-      Wist u dat ook Greet Gallagher deel uitmaakt van onze commissie, maar deze Vriendinnendag heerlijk op vakantie was.