Rijnmond Region Trophy

Inderdaad de Rijnmond Region Trophy, afgekort de RRT maar veelal aangeduid met “de Rijnmond”, is inmiddels een begrip in de regio.

Decennia reeds wordt deze driedaagse wedstrijd door vele leden van de golfclubs Kralingen, Oude Maas en Capelle gespeeld met als het klinkende resultaat dat zij er met genoegen aan terugdenken en over praten.

Dit jaar 2017 is in Oktober wederom deze happening gepland waarbij de finaledag 22 oktober op de G&CCC wordt gespeeld (zie voor verdere informatie de wedstrijdkalender op de website).

De wedstrijd

Verandering vindt overal plaats en zo ook zullen de trouwe wedstrijddeelnemers kleine wijzigingen zien in het concept en de uitvoering van “de Rijnmond” ten opzichte van vorige jaren.

Het is daarom goed om de wedstrijdvorm en -voorwaarden kort te duiden teneinde zo een accuraat, actueel beeld te schetsen.

• Minimum leeftijd voor deelname is gesteld op 21 jaar;
  • Maximum handicap is gesteld op 20;
  • Indeling wordt bepaald door de RRT-commissie, minimaal 6 dagen voor de resp. wedstrijddag;
  • Per wedstrijddag spelen 4 dames en 8 heren per golfclub in drieballen;
  • Wedstrijdvorm is netto strokeplay (aantal slagen minus de playing-handicap);
  • Deelname fee bedraagt € 20,- (t.b.v. deelname, prijzen, snacks en drankjes);

Het (terug)winnen van de trophy (de gegraveerde schaal is nu na 2 jaar in ons bezit te zijn geweest sinds 2016 in handen van Golfclub Oude Maas) is het hoofddoel van de wedstrijd, waarbij het natuurlijk vanzelfsprekend is dat dit bij voorkeur in harmonie met de tegenstanders gaat gebeuren! De individuele, actuele handicap van iedere speler is het uitgangspunt en de individuele, gerealiseerde score minus deze handicap ligt bij voorkeur lager of in de buurt van de par van de baan. Simpel dus netto strokeplay! Alle netto scores worden gesommeerd met dien verstande dat de onfortuinlijke speler of speelster met de meeste aantal netto slagen van elk team die dag in de puntentelling niet wordt meegeteld. Iets hetgeen eenieder voor zich niet wil laten gebeuren natuurlijk, dat spreekt voor zich! De deelnemende vereniging met na drie wedstrijddagen de minste slagen/punten wint de schaal.

Deelname

De wedstrijd is reeds opengesteld in de kalender en eenieder die voldoet aan de voorwaarden kan zich dus inschrijven. Het is belangrijk dat men bij inschrijving aangeeft welke dagen men beschikbaar is!

N.B.

Het ligt in de planning om startend met deze editie (2017) de jaarlijkse wedstrijd een extra “boost” te geven middels een blijvend aandenken. Voorbereidingen zijn gaande en worden t.z.t. bekend gemaakt. Nog een extra reden om in te schrijven, lijkt ons!

Cheers, De RRT-commissie