Uitslag Vlaggenwedstrijd

Hoewel de weersvoorspellingen voor Koningsdag 2017 er niet heel best uitzagen, hadden toch ongeveer 60 mensen zich ingeschreven voor deze funwedstrijd, waarbij gezelligheid hoog in het vaandel staat. Het weer viel uiteindelijk echt mee. Afgezien van een paar spetters in de vroege ochtend, bleef het de rest van de dag droog met zelfs af en toe een aangenaam zonnetje.

In flights van 3 ging iedereen vanaf hole 1 van start met de bedoeling om met de beschikbare slagen, baan par 69 plus playing handicap, zo ver mogelijk in de baan zijn of haar vlag te planten. Dit lukte een zeer groot deel van de deelnemers erg goed. Vanaf hole 13 werden de eerste vlaggen geplaatst, waarna dit er bij de volgende holes steeds meer werden. Het overgrote deel van de deelnemers haalden de holes 16, 17 en 18.

Grote winnaar werd echter Karel Eerhart. Als enige had hij na 18 holes nog 1 slag over, die hij vervolgens op hole 1 gebruikte. Het waren volgens Karel vooral de 2e negen, waarop hij erg goed gescoord had, waardoor hij tot deze score kon komen.

Tweede werd Ruud Erdman, die zijn laatste bal ongeveer 1 mtr achter de hole van 18 plaatste, derde Lex Cleton, die 30 cm verder lag.

De neary voor de dames op hole 3 werd gewonnen door Carolina van Rongen, bij de heren (hole 10) door Lex de Roeper. De longest bij de dames op hole 11 door Francies Ochtman, bij de heren (hole 8) door Aad Kramer.