96 heren in de hitte!

Heren Midzomerwedstrijd

De jaarlijkse midzomerwedstrijd van de heren is woensdag 25 juli gespeeld. Na een hoopvol bewolkte ochtend met zelfs een spatje regen, bleek bij de start van de shotgun toch de zon het weer te winnen. 0m 13.00 uur begaven 96 heren zich in bordeauxrode HC-polo’s naar hun hole om met hun Texas-scramble team temperaturen tot bij 30 ℃ te weerstaan. En: alle teams hebben de hele wedstrijd volbracht!

Misschien wel mede dankzij de conditie van de baan waren de meeste prestaties even fraai als het zomerweer. Een zeer lange longest drive voor Jan Prins, knappe neary’s voor Wim Westerhout en Wong Wong en een beste bruto score voor het team ‘Evergreen’ (de heren Mok, Wong, Hau en Chi) met 66 slagen!

Met de beste netto score (52 slagen bij hcp 23) werd het team van Roy Wekker, Hans Solleveld, John Smith en Kenneth Smit winnaar van de eerste prijs en de traditionele kazen; overige uitslagen staan op de website. De dag werd afgesloten met bijna 60 deelnemers die zich het diner goed lieten smaken en natuurlijk ons Herenlied uit volle borst ten gehore hebben gebracht.

IJsbrand van der Velden, Jan Ochtman