De snikhete DC Carrouselwedstrijd 2018

Voor 7 augustus 2018 had het KNMI verzengende (!) hitte voorspeld met temperaturen tussen 32 en 38 graden. Voor Capelle werd een maximum temperatuur van 34 graden met nauwelijks wind verwacht. Dat beloofde weinig goeds. De damescommissie heeft dan ook besloten om op de noodrem te trappen en de wedstrijd in te korten. Het werd een shotgun over de eerste 9 holes.

De Carrousel is een strokeplay wedstrijd met handicapverrekening. Teams van 6 dames bestaan uit 3 koppels van 2 spelers die telkens wisselen. Ieder koppel speelt een foursome. De beste 2 scores per hole worden bij elkaar opgeteld. De derde score perhole komt te vervallen. De handicapverrekening is 1/3 van de bij elkaar opgetelde playing handicaps van alle teamleden, in dit geval over 9 holes.

66 dames gingen om 14.00 uur van start. En het was inderdaad snikheet. In de gezellige partytent bij hole 3 was het druk. De dames konden daar even bijkomen onder het genot van een snack van groente, fruit, hartige hapjes en een sapje.

Ondanks de hitte hebben veel dames op creatieve wijze aandacht besteed aan het thema Rood. De rode duiveltjes van het team van Marjan de Wolff met Francine Beij, Annemieke Bonthuis, Lies Elte, Albertine Engberts en Thea Simons wonnen de prijs voor de leukste outfit. Zij mochten een mandje met rode paprika en tomaten in ontvangst nemen.

De 1e prijs met een bruto score van 88 slagen en een netto score van 57 werd gewonnen door het team van Ellen van Noort met haar teamgenoten Nelly van Geelen, Will Notenboom, Heleen van Uffelen, Corrie Vet en Ann-France van Waardenburg. Een bruto score van 88 is – omdat er per hole twee scores bij elkaar opgeteld worden – eigenlijk een bruto score van 44 over 9 holes. Voor een team met een bij elkaar opgetelde playing handicap van 92 (over 9 holes) is dat een mooi resultaat. Wij begrepen dat het succes te danken is aan – overigens geheel legale – doping, namelijk een glaasje champagne onderweg.

De 2e prijs met een bruto score van 94 slagen en een netto score van 62 was voor het team van Bettie van Veen met haar maatjes Hansje Huibers, Henny Jacobsen Jensen, Mieke Nuij, Diny Schuurman en Ada Visser.

De 3e prijs met een bruto score van 99 slagen en een netto score van 64 ging naar het team van Francies Ochtman met haar teamgenoten Marthy de Noo, Margreet Tilmans, Lelus Vellekoop, Marianne Verhoeff en Margreet Vollebregt. Dit team speelt al jaren mee in deze samenstelling, kennelijk is dat ook een formule voor succes.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd! Wij kijken terug op een veel te warme, maar desondanks heel gezellige dag.

De foto’s van de Carrouselwedstrijd kunnen binnenkort op de website bekeken worden. Als je inlogt, vind je onder het knopje ‘leden’ de rubriek ‘fotoboek’ met de verschillende albums.

De damescommissie