Evaluatie van de nieuwe starttijden

In januari van dit jaar informeerden wij u over de proef met de invoering van nieuwe starttijden.

Van oudsher hanteerden we op onze baan ruime starttijden: een interval van 12 minuten voor een driebal of een vierbal en, daarvan afgeleid, een interval van 6 minuten voor een tweebal. Het voordeel van deze starttijden was, dat er een ruime afstand is tussen de flights op de baan. Maar het had ook tot gevolg, dat we maar over een beperkt aantal starttijden per uur beschikten.

Om voor de leden meer starttijden beschikbaar te hebben, ook op populaire tijden, heeft het bestuur dit jaar een proef genomen met een nieuwe optie: een starttijd interval van 10 minuten voor een driebal of vierbal en een interval van 5 minuten voor een tweebal. Het voordeel van deze nieuwe situatie is, dat het aantal starttijden per uur met 20% is toegenomen. Het gevolg ervan is wel, dat de flights in de baan wat dichter op elkaar zitten.

Aan het einde van dit seizoen wil het bestuur graag uw mening horen over het resultaat van de proef.

Bent u tevreden over deze nieuwe situatie met starttijd intervallen van 5 en 10 minuten en moeten we deze in het nieuwe jaar voortzetten.

Of wilt u liever terug naar de oude situatie met starttijd intervallen van 6 en 12 minuten.

Klik hier om uw mening in te vullen.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Het Bestuur