Ontwikkelingen van de golfregels in 2018

Vanaf 1 januari 2019 zijn de nieuwe golfregels van kracht. Tot die tijd moet er nog een heleboel gebeuren, zoals het vertalen en herzien van regelmaterialen en natuurlijk het opleiden en informeren van golfers, regelcommissies en referees. Hoe gaat dit het komende jaar gepland en aangepakt worden.

Vertalen en herzien van de regelmaterialen

Half maart (2018) maakt de R&A de definitieve versie van de nieuwe golfregels bekend, die vanaf 1 januari 2019 in de hele wereld en dus ook in Nederland ingaan.

De huidige golfregels blijven heel 2018 gelden

Nieuwe regelboekjes

Met de komst van de nieuwe regels moeten er ook een aantal nieuwe regelboekjes gemaakt worden, te beginnen met het regelboekje voor de golfer. Dit boekje, met uitleg en illustraties, is bedoeld om de golfregels zo toegankelijk mogelijk te maken. Komend voorjaar wordt dit boekje opgemaakt en vertaald, zodat het in de loop van dit jaar beschikbaar komt (3e kwartaal 2018) .

Vanaf het najaar 2018 zal de NGF, net als de R&A, de golfer gaan informeren over de regelveranderingen.

De huidige golfregels blijven heel 2018 gelden

Ready Golf

De nieuwe golfregels zijn onder andere bedoeld om een betere doorstroming in de baan te stimuleren. Komend jaar gaat de NGF dit uitgebreid promoten onder de noemer ‘Ready Golf’. Zij ontwikkelen hiervoor samen met de R&A campagnemateriaal, zoals plaatjes en teksten die voor golfclubs beschikbaar zullen worden gesteld. Ready Golf zal gepromoot gaan worden via www.ngf.nl met tips voor clubs en banen en via www.golf.nl voor de golfers.

De Regel & Handicap Commissie