Verslag Openingswedstrijd 2e Paasdag

Het golfseizoen 2018 is van start gegaan met de traditionele Openingswedstrijd op Tweede Paasdag

Op Eerste Paasdag, die zelfs kouder was dan de Eerste Kerstdag van 2017, was het nog maar de vraag of de wedstrijd door kon gaan. De eenden zwommen op de baan en die was dus dicht. Bovendien werd nog veel meer regen voorspeld. Maar, op Tweede Paasdag ging de baan wel open en het seizoen kon geopend worden met de traditionele Texas Scramble (stableford).

De baan was echter nog steeds kletsnat en daarom mochten de handicarts alleen op de paden van hole 3 t/m 11 rijden. Heel begrijpelijk, maar wel jammer voor veel spelers die daardoor moesten afhaken. 71 deelnemers gingen van start, gewapend tegen de voorspelde, overvloedige regen, maar uiteindelijk viel het reusachtig mee. Tot grote opluchting van iedereen viel er maar een spatje regen en af en toe zagen wij zelfs een bleek zonnetje.

Het was dus prima golfweer en er werd zelfs heel goed gescoord. De 1e prijs werd gewonnen door het team Bettie van Veen, Aletta de Sauvage-Nolting en Maria en Cecil Tjon Pian Gi met 52 stablefordpunten (PHcp. 29).

De 2e prijs was voor het team Ineke en Ruud de Groot en Bep en Jacques Daamen met 51 stablefordpunten (PHcp. 25).

De 3e prijs ging naar het team Judith Rutteman, Titia Mouth, Aad Kramer en Chris Teljeur met 50 stablefordpunten (PHcp.19).

De Neary voor de dames wist Janet de Munnik te bemachtigen en Lex Cleton voor de heren. De Longest Drive voor de dames werd gewonnen door Julie van der Wilden en door Peter de Waard voor de heren.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Wij verheugen ons op een prachtig golfseizoen met hopelijk alleen maar mooi golfweer. Op 14 april wordt de eerste Medal georganiseerd, gevolgd door de Vlaggenwedstrijd op Koningsdag (27 april) en de Handicart wedstrijd voor het goede doel op Hemelvaartsdag (10 mei).

De wedstrijdcommissie