Verslag Langste dag 2019

Logo HVB Kleur

De Langste Dag 2019

Traditiegetrouw werd zaterdag 22 juni de wedstrijd van de Langste Dag gespeeld, een qualifying stablefordwedstrijd. 19 deelnemers speelden twee rondes van 18 holes, 9 deelnemers gingen aan de start voor de wedstrijd over één ronde. Het was uitstekend golfweer, zonnig maar niet te warm. Weliswaar verbeterde niemand zijn handicap, maar er werd toch goed gescoord. Aan het eind van de dag was er een CBA van 0 voor alle 28 deelnemers.

De wedstrijd over één keer 18 holes werd gewonnen door Judith Rutteman met een mooie score van 36 stablefordpunten (Pl. HCP 22). Peter de Waard werd 2e met 33 punten en de 3e prijs was voor Laura Boer met 29 punten.

Dit jaar werd het een spannende wedstrijd over 36 holes  Na de 1e ronde eindigden 4 spelers met een score van 35 stablefordpunten. Beste speler van de 1e ronde was Steven Klinkenberg (Pl. HCP 5) met de beste score op de laatste 9 holes, gevolgd door Joris Hartmans, John Leeuwenburg en Ricardo Baptiste.

De 2e ronde in de middag bleek voor veel spelers lastiger te zijn, maar een paar spelers wisten hun score van de 1e ronde te verbeteren. De beste speler van de 2e ronde was Gavin Baptiste (Pl. HCP 3) met 36 stablefordpunten, gevolgd door Joris en Steven met 35 stablefordpunten.

Na 2 rondes eindigden Joris (Pl. HCP 6) en Steven gelijk met 70 stablefordpunten. Bij gelijke eindstand is de betere score over de 2e ronde beslissend, maar die was voor beiden gelijk. De betere score over de laatste 9 holes van de 2e ronde moest nu bepalen wie de winnaar werd, maar ook die was gelijk met 17 punten. Winnaar werd uiteindelijk Joris met de betere score over de laatste 6 holes van de 2e ronde, 1 punt beter dan Steven. De 3e prijs was voor Gavin met in totaal 68 stablefordpunten.

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Het was een lange, maar ook gezellige dag met dank aan het prachtige weer en alle deelnemers.

De wedstrijdcommissie