Winnaar De Haij & Van der Wende IJspegeltrofee bekend

Eindelijk, na twee hopeloos in het water gevallen winterseizoenen kon de IJspegeltrofee weer eens uitgereikt worden, en ook voor het eerst onder de naam van onze nieuwe hoofdsponsor De Haij & Van der Wende Advocaten.

Dit winterseizoen konden vier van de in totaal vijf wedstrijden gespeeld worden en dat is een prima score in deze natte winter. Het weer viel ook mee op zondag 8 maart, de laatste wedstrijddag, er vielen maar een paar spatjes regen. Het waren niet echt perfecte omstandigheden - vrijdag stond de baan nog helemaal onder water en was gesloten - maar ja, het is winter.

De strijd om de IJspegeltrofee was heel spannend. Er waren veel kanshebbers. De spelvorm was stableford/eclectic. Met iedere wedstrijd kon de stableford score per hole verbeterd worden. Bij dit spelletje is het belangrijk op de juiste holes te scoren.

Patrick Rorije stond vóór de laatste wedstrijd op een gedeelde 8plaats in het klassement met 44 stablefordpunten. Hij wist deze score aanzienlijk te verbeteren en won de IJspegeltrofee 2019/2020 uiteindelijk met 49 stablefordpunten, een knappe prestatie.

De strijd om de plaatsen 2 en 3 was ook spannend. Rinus Commijs, Gita Hoogeveen, Richard Goud en Mieke Nijman eindigden allemaal met 47 stablefordpunten. De dames hebben hun score zondag nog verbeterd, Gita zelfs met 5 stablefordpunten en Mieke heeft de beste ronde gelopen met 36 stablefordpunten.

Bij gelijke eindstand bepaalt het wedstrijdreglement dat degene met de minst gespeelde wedstrijden wint, want hoe vaker je meedoet, hoe meer kans op verbetering van de score. Bij dan nog gelijke stand, wint degene met de laagste handicap.

Rinus en Gita hebben 3 keer meegedaan, Richard 2 keer en Mieke 4 keer. Dit betekende dat de 2e prijs voor Richard was en dat Mieke helaas niet in de prijzen viel.

De 3e prijs ging uiteindelijk naar Gita met een iets lagere handicap dan Rinus. Dit zijn de eerste 10 van het klassement 2019/2020:

Plaats

10e

Hanny Geelkerken

21.6

Alle winnaars van harte gefeliciteerd!

Het was een gezellig winterseizoen en wij zien jullie allemaal graag terug in het zomerseizoen 2020 met hopelijk veel prachtig golfweer.

De wedstrijdcommissie