Takken rapen in de baan

gevallen tak v2

“TAKKEN...”

Ja, die lagen er al meer dan genoeg, voordat de Winterstormen de afgelopen weekenden kwamen huishouden....Kan je je voorstellen wat een enorme hoeveelheid van dat takkenspul er na die stormen, in de weg lag.

Met 37(!) vrijwilligers werd afgelopen dinsdag, gewapend met harken, de uitdaging aangegaan om er voor te zorgen dat er weer lekker een rondje gegolfd kan worden.

Ook zijn de bomen weer opgeschoond, dat wil zeggen dat de overtollige takjes aan de onderkant zijn gesnoeid. Dit zal er hopelijk toe bijdragen dat, als de bal een beetje in de buurt van bomen en bossages landt, deze ook weer vind- en speelbaar is.

Na met elkaar zo’n drie uur bezig te zijn geweest werden we aangenaam verrast met een overheerlijke kom erwtensoep met een roggetje-katenspek.

En ja, als je dan daarna je benen weer strekt, merk je meteen dat je werkzaamheden hebt verricht, die je niet elke dag doet...

Maar, stram, stijf of met blaren op je hand, het gevoel van “we hebben met elkaar wat voor onze club gedaan”, overheerst!

Namens Golfclub Capelle en ook Thijs, onze hoofdgreenkeper en zijn team, alle  vrijwilligers “hartelijk dank!”