Bericht van de Regel & Handicap Commissie

Chipping20green

Geachte leden,

De proef met het inkorten van hole 14 is positief verlopen en in overleg met de bewoners van de omliggende huizen heeft het bestuur besloten om de wijziging definitief te maken. Dat betekent dat er binnenkort een nieuwe tee wordt aangelegd en dat de handicap tabellen worden aangepast door de NGF op donderdag 8 april. Tot die donderdag kunt u de huidige handicap tabellen en scorekaarten blijven gebruiken.

Op donderdag 8 april is de baan non-qualifying en vanaf vrijdag 9 april zijn de nieuwe handicap tabellen van kracht. Deze wijken iets af van de huidige tabellen dus vergeet niet om uw baan handicap te checken als u qualifying speelt. Vanaf vrijdag 9 april zullen de nieuwe scorekaarten ook beschikbaar komen. De voornaamste wijzigingen daarop zijn:

• Het natuurgebied tussen hole 1 en 10 met blauwe palen met groene kop is niet langer een verboden speelzone. Het gebied wordt speelklaar gemaakt en tijdens die werkzaamheden is het GUR. Daarna wordt het rough waar u zonder beperkingen kunt spelen. De local rule hierover is verwijderd.
  • De stroke index van hole 14 is naar 11 gegaan en die van hole 18 naar stroke index 1.

Vanaf 1 april gelden in de baan weer zomercondities. Dat betekent dat er niet meer geplaatst mag worden. Vanaf 1 november zal de winterregel “plaatsen” weer van kracht zijn.

Wij wensen u veel golfplezier toe.

Met vriendelijke groet,
R&H commissie Golfclub Capelle