Verslag Senioren Kampioenschappen

Logo Social Mix 2  removebg preview PNG

Op vrijdag 6 en zaterdag 7 augustus vonden de Senioren Kampioenschappen 2021 (stableford & strokeplay) plaats.

Terwijl de greenkeepers vrijdagmorgen in alle vroegte de laatste hand legden aan de baan, werden rond 7.00 uur de laatste voorbereidingen door de wedstrijdleiding afgerond. Rond 7.30 uur verschenen de eerste dames bij de wedstrijdtafel om zich te melden voor de stableford wedstrijd, welke om 8.00 uur van start ging.

Aansluitend vertrokken de heren voor hun stableford wedstrijd, gevolgd door de dames strokeplay. De laatste start vrijdag was voor de heren strokeplay.

Er vielen een paar korte buitjes, echter niemand liet zich hierdoor uit het veld slaan.

De scores lagen dicht bij elkaar wat een spannende ontknoping voor de zaterdag beloofde!

Een eervolle vermelding verdient Wiliam van Rooij die een hole in one op hole 17 heeft geslagen!

Voor de zaterdag was de weersvoorspelling niet veelbelovend, mogelijk zelfs onweer.

Gelukkig bleef het voor het overgrote deel van de dag droog.

Tot de allerlaatste flight van de dag! Op dat moment hadden de weergoden geen medelijden meer met ons en werden wij onaangenaam verrast door een, je kunt wel zeggen, kortdurende wolkbreuk.

De laatste deelnemers, gewapend met paraplu’s, slaagden er toch in ook hun wedstrijd af te ronden en renden vervolgens naar het clubhuis.

Na afloop werd er gezellig nagepraat, drankjes genuttigd en werden er hapjes geserveerd.

Onze voorzitter Auke de Boer was bereid gevonden om de uitslagen bekend te maken. Na zijn toespraak mochten de volgende deelnemers hun prijzen in ontvangst nemen.

Senior dames stableford 2021

1. Mieke Commijs-Francken 67
  2. Janet de Munnik-van der Plas 65
  3. Anneke Jansen-Zijlmans 64

Senior dames strokeplay 2021

1. Coos Erdman-Trip 169
  2. Yvonne de Waard-Timmerman 208
  3. Ingrid Janssen 214

Senior heren stableford 2021

1. Martin van Oorschot 72
  2. Gijs Stuurman 71 (laatste dag beste score)
  3. Harry Vugts 71

Senior heren strokeplay 2021

1. Barry Lai 154
  2. Mike Gallagher 157
  3. Alexander Becks 159

De namen van de winnaars en winnaressen zullen op de wisselbokalen worden vermeld

Gezien de positieve reacties mogen wij terugkijken op een zeer geslaagd

kampioenschap.

Hopelijk tot ziens in 2022!

Met sportieve groet,

Commissie Social Mix