Verslag Happy Golf For Starters

Chipping20green

De stappen van de eerste les naar baanpermissie en plezier in het spel zijn soms groot. Waar begin ik? Hoe vind ik een marker? Hoe vind ik iemand om samen mee te golfen?

Hoe loop ik eigenlijk door de baan? Om maar te zwijgen van de stap om aan een heuse wedstrijd mee te doen.

Om deze drempels lager te maken, is Golfclub Capelle begonnen met het organiseren van Happy Golf for Starters. Het doel is, dat een beginnende golfer en hoge handicapper, gezellig door de baan kan lopen.

De score is onbelangrijk, plezier staat voorop:
Happy Golf!

Voor diegene die dat willen, zijn er ervaren golfers bereid om mee te lopen als marker zodat je je handicap kan behalen. Deze ervaren leden beantwoorden vragen over golfregels of lopen gewoon mee.

Zaterdag 10 april was het eerste Happy Golf event. Een hoge opkomst van startende golfers en hun begeleiders trotseerden kou, wind en regen. Onder aanvoering van Brian van der Veen en Mascha Bos werd er gestart en gespeeld. Reuze spannend om af te slaan als er mensen staan te kijken en te spelen in de regen. Misschien wat onwennig maar dat verdween snel. Ondanks alle nattigheid, was het heel gezellig.

Het volgende Happy Golf event is op zaterdagmiddag 8 mei - klik hier om je in te schrijven

Enorme dank aan Jan & Francies Ochtman, Hélène Jansen, Joop Koster en aan Corinne van der Veen van de wedstrijdcommissie voor hun aller bijdrage.

Happy Golf for Starters is een gezamenlijk initiatief van de introductie-, maandag- en de avond instuifcommissie.