Verslag Medal 3

Medal III - 6 juni 2021

Deze Medal vond plaats onder een stralend blauwe hemel bij een heerlijke temperatuur. Behalve de zon die uitbundig scheen, was het in alle opzichten een gedenkwaardige zondag.

Zo was er de categorie “feestgangers”: het vieren van een feest op de zaterdag voor de wedstrijd leidde bij de één tot een prima resultaat, bij de ander wat minder.

Een andere categorie, namelijk vers gevaccineerde deelnemers, kwam gewoon meedoen. Het vaccin bleek helaas nog niet tegen een misslag hier en daar te beschermen, maar hun motto was onder deze omstandigheid dan ook “meedoen is belangrijker dan winnen”.

Dan was er de categorie “internationaal”: geïnspireerd door Mark, deden Toshiro Matsuo, Claudio Momigliano en Ian Flagg voor het eerst aan een Medal (A) mee. Toshiro sleepte meteen maar de eerste plaats in de wacht met een netto score van 65! We hopen hem en zijn flightgenoten de volgende keer ook weer te mogen verwelkomen!

Tweede en derde werden resp. Joop Koster en Ricardo Baptiste met een zeer verdienstelijke score van 69. Van harte proficiat met deze mooie resultaten!

De solidariteitsprijs ging naar de flight van Janet de Munnik, Paul Hollman en Gert van der Wouden. Zij konden deze keer geen potten breken en besloten daarom alle drie met precies hetzelfde aantal slagen op hole 19 aan te komen. Een prestatie op zich.

Ook Mike Gallagher verdient een bijzondere vermelding; hij won weliswaar niet, maar sloeg maar liefst drie birdies!

In de Medal B waren er met name goede resultaten voor Ingrid Janssen en Carola Olijerhoek met elk 38 stableford punten, Ronald Noordam met 39 en Hubert Janszen werd winnaar met 40 punten. U leest het goed, dezelfde Hubert die de vorige Medal B ook al won! Dit wekte terechte bewondering en onze nieuwsgierigheid naar succesformule op. De belangrijkste reden was volgens hem het plezier met zijn team met wie hij ook de hele winterperiode gelest heeft. Hiermee bewijst hij dat teamwork soms de mooiste basis is voor een individueel resultaat. Nogmaals van harte gefeliciteerd!

De dag werd afgesloten op een zonovergoten terras. Mulligan’s terras is onlangs weer geopend met nieuwe tafeltjes en stoelen en daar werd volop gebruik van gemaakt. Het was veel te mooi weer om binnen te zitten, maar de nieuwe meubels in het restaurant werden alvast belangstellend bewonderd. Voor de volgende Medal hopen we op net zoveel vrolijke deelnemers en even mooi weer!

Namens de wedstrijdcommissie,

Mark Miggelbrink en