Verslag Mixed Foursome Kampioenschappen

LOGO FULLCOLLOR NKB 2013 v3

Mixed Foursome Kampioenschappen

Op haar tweede dag liet de lente zich van haar slechtste kant zien. Een ijzige noordwestenwind joeg over onze baan en de zon verstopte zich achter een dik grijs wolkendek. Afgewisseld door zwarte opstijgende rookwolken, veroorzaakt door een uitslaande brand verderop in Capelle, die gelukkig aan ons  voorbij ging.

Kortom, een dag zou je zeggen om in bed te blijven en vooral niet de deur uit te gaan. Dit gold echter niet voor 72 enthousiastelingen van onze club die dit weer trotseerden en de zon op de baan brachten, om met elkaar te strijden om de “Mixed Foursome Kampioenschappen”.

En een mooie en spannende strijd werd het, waarbij uiteindelijk 6 teams binnen 4 slagen van elkaar eindigden.

Na de eerste 9 holes leek de strijd te gaan tussen Monica en Paul, Wouter en Quirine en Nick en Mascha. Vermeldingswaardig hierbij is de 11 slagen die Nick en Mascha deden over hole 7-8-9 (2-4-5)

Op de tweede 9 holes brandde de strijd pas echt los. Als eerste kwamen Coos en Ruud binnen, zij revancheerden zich van een wat mindere eerste 9 holes en sloten de laatste 9 af met een keurige 41, waardoor zij een kansrijke 86 scoorden. Ook Norbert en Elly speelden de 2e 9 ijzersterk en sloten deze af op 39 slagen hetgeen hun totaal op 88 bracht. John en Anneloes speelden met 43 en 41 het meest constant en kwamen met 84 slagen aan de leiding, op de voet gevolgd door Wouter en Quirine en Monica en Paul met 85 slagen. Het wachten was op Nick en Mascha die in een latere flight startten en tot hole 15 nog aan de leiding gingen. Helaas ging het op hole 16 mis en kwamen zij, ondanks een aantal “Trumpiaanse” hertellingen op 85 slagen. Hetgeen betekent dat John en Anneloes zich dit jaar de trotse “Mixed Foursome clubkampioenen” mogen noemen. De prijsuitreiking zal later in het post Corona tijdperk plaatsvinden.

Naast deze kanonnen speelden de overige koppels hun eigen strijd, met een meer en de ander minder succes, maar het was erg leuk om te zien met welk een enthousiasme en vrolijkheid ieder van de baan kwam. Een geslaagde dag en we hebben hiermee maar weer aangetoond wat een leuke club we zijn.

Iedereen bedankt en hopelijk tot een volgende keer

Eric van Viersen