Verslag Matchplay kampioenschappen 2022

Matchplay-Kampioenschappen 2022

Dit stukje tekst is bedoeld voor diegenen die er niet bij waren afgelopen weekend. Zij hebben echt wat gemist.

Op onze prachtig verzorgde golfbaan met strakke fairways en snelle greens werden de jaarlijkse Matchplay-kampioenschappen gespeeld voor Dames en Heren. De greenkeepers

hadden extra hun best gedaan en dat was goed te zien en te merken: BRAVO.

15 Dames hadden zich ingeschreven; hun hcp. varieerde van 5.9 tot 32.1 Bij de heren, 38 deelnemers  in totaal, varieerde de hcp. van -1.2 tot 20.7. Kortom een behoorlijke spreiding binnen beide groepen. Twee dames hadden een single hcp. Bij de heren bedroeg dat aantal 29.

Na een aantal voorrondes bleven de sterkste spelers over; zij mochten strijden om de kampioensbekers. Op zaterdag om 08.00 uur ging de eerste flight van start.

Vooral bij de heren was het niveau prettig om aan te zien, lees: zeer aantrekkelijk. Het was zeer de moeite waard om op je eigen baan golf te kunnen zien en meebeleven van zulk hoog niveau. Zowel bij de dames als bij de heren moest de strijd soms beslist worden op hole 19 en zelfs een keer op hole 20. Ook de Heren finale werd pas op hole 19 beslist. De sportieve spanning was voelbaar. Jammer dat niet meer leden en dan bedoelen wij in het bijzonder ook recreatieve golfers hier van hebben genoten.

Bij de dames heeft de jeugd gezegevierd en bij de heren werd een oude bekende wederom kampioen.

Het weer was op een enkele bui na voortreffelijke en er werd met veel plezier gegolfd.

Deze twee zomerse golf-dagen werden afgesloten met een gezellige sfeer in het clubhuis, de prijsuitreiking (bloemen/prijzen) alsmede leuke en originele speeches van onze voorzitter en beide winnaars.

Resteert de uitslag;

Dames:                                                                  Heren:

1       Quirine van de Gevel                                                  Rogier Mol

2       Coos Erdman-Trip                                                     Justin Stuijt

3       Florence Hautekete                                                 Jeffrey Molhoek

Namens de Wedstrijd-Commissie,

Peter de Waard en Ruud Erdman