Kerstpakketten uitgedeeld mede dankzij Golfclub Capelle

338288 Logo Golfclub Capelle

Een mooi initiatief in deze moeilijke tijd.

Mede door het organiseren van het Rotary golftoernooi door Golfclub Capelle hebben wij geld kunnen inzamelen om 1000 (voedsel) kerstpakketten te bezorgen aan de mensen in Capelle aan den IJssel die het financieel zwaar hebben en eenzaam zijn in deze tijd.

Rotary begon met de voedselpakkettenactie, zo’n twintig jaar geleden. Jos Hartmans van Rotary: “We begonnen met het weggeven van onze eigen kerstpakketten, maar zijn financiering gaan zoeken om het uit te breiden. Later kwamen de Lions en kerken erbij. Toen wij begonnen leefde de gedachte dat er geen armoede in Nederland speelde. Tot we pakketten begonnen rond te brengen. Er was geen energiecrisis, maar we zagen binnen wel mensen met handschoenen en ijsmutsen op. Toen was duidelijk dat we het groter moesten aanpakken.”

Lees hier het hele artikel: Ijssel en Lekstreek