Golfclub Capelle - update 8 mei 2020

Clubhuis klein

Beste leden,

Vanaf maandag 11 mei kan er eindelijk weer gegolft worden op onze baan en daar zijn wij ontzettend blij om!

Natuurlijk wil iedereen graag direct de golfbaan op, maar we moeten ons wel realiseren dat het virus nog niet uit onze samenleving is verdwenen, en dat er daarom een aantal belangrijke spelregels zijn waar we ons aan moeten houden. Die zijn vastgelegd in een protocol waarover hier verderop meer informatie volgt.

We willen alle leden de gelegenheid bieden om hun geliefde sport weer zo veel mogelijk te beoefenen, en daarom is de baan de komende 2 weken alleen geopend voor leden; niet voor greenfee spelers en/of introducés. Tot en met 24 mei zijn er nog geen wedstrijden en geen commissiedagen.

Starttijden reserveren
Het is niet toegestaan om massaal naar de golfbaan komen of daar in groepen aanwezig te zijn. Het is daarom verplicht om vooraf een starttijd te reserveren en er is tot nader orde een kleine aanpassing voor wat betreft de reserveringsregels, te weten:

• Ieder lid mag 3 starttijden per week reserveren;
  • Vanaf 08.00 uur kunnen vrijstaande tijden van die dag nog worden gereserveerd via de caddiemaster, tel: 010-4422337.
  • De baan is geopend van 07.00 tot 21.00 uur.
  • Het interval tussen flights is ongewijzigd, 5 minuten voor een 1 of 2-bal, 10 minuten voor een 3 of 4-bal.

Let op: zonder een persoonlijke reservering op naam heeft u geen toegang tot de golfbaan!

U kunt vanaf dit moment weer uw starttijden op de gebruikelijke wijze via de website reserveren -  klik hier.

Golfspecifiek Protocol
Alle informatie van de NGF met betrekking tot de corona maatregelen en het golfspecifieke protocol  vindt u op de website van de NGF – klik hier

Hieronder volgen de belangrijkste voorschriften en adviezen:

Persoonlijke Hygiëne en Veiligheid

• Ga voorafgaand aan het bezoek aan de golfbaan thuis naar het toilet;
  • Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°).
  • Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (tot 38 C°) en/of benauwdheidsklachten of positief getest is op het coronavirus.
  • Was voor en na het golfen je handen, minimaal 20 seconden

Gedragsregels op de club

• Kom alleen naar de club om te golfen en vermijd groepsvorming;
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor uw starttijd of oefencessie naar de baan en ga na het voltooien van de ronde of les meteen weer naar huis
  • Aanmelden bij de caddiemaster via het raam; betreed het clubhuis alleen indien nodig;
  • Houd te allen tijde 1,5 meter afstand;
  • Gebruik bij voorkeur digitale scorekaarten via app GOLF.NL;
  • Houd gelijke tred met andere flights, bij oponthoud bal oppakken en doorlopen;
  • Vermijd fysiek contact met andere golfers en hun spullen;
  • Raak de vlaggenstok niet aan;
  • Volg de aanwijzingen van het personeel en de vrijwilligers op.

Clubhuis
In en rond het clubhuis zij de volgende maatregelen van toepassing:

• Restaurant, terras, douches, kleedruimte zijn dicht;
  • Tassen/lockerruimte, shop, receptie zijn open. Alleen betreden als daar noodzaak toe is.

Golflessen
De golf professionals, Hans von Burg, Frans Willem Castien en Edwin Koene staan voor u klaar. Voor de contactgegevens – klik hier

Oefenfaciliteiten
De oefenfaciliteiten zijn geopend en wij verzoeken u om ook hier het geldende protocol in acht te nemen en met niet meer dan het toegestane aantal personen aanwezig te zijn:

• Driving range          –    maximaal 14 personen
  • Putting green         –    maximaal 10 personen
  • Chipping green      –    maximaal 10 personen

Ga direct na het oefenen naar huis en vermijd groepsvorming.

Restaurant Mulligan
Het restaurant is gesloten, maar koffie, thee en een drankje 'to go' is wel mogelijk (alleen met pin of contactloos betalen). Het team van Restaurant Mulligan laat zo spoedig mogelijk weten hoe zij een (beperkte) service kunnen gaan realiseren.

Tot slot willen wij u laten weten dat er tot 1 juni geen gebruik gemaakt kan worden van de Fabulous Golf mogelijkheden op de banen van het samenwerkingsverband.

Mocht u vragen hebben dan horen wij dat graag en wij hopen u allemaal weer snel te zien op de baan.

Hartelijke groet,
Golfclub Capelle